2017-12-18
Sök:

Ångerrätt.
Enligt distans och hemförsäljningslagen har du som konsument 14 dagars ångerrätt (ångerfrist) (gäller ej företag) från och med den dagen varan hämtats ut. 
Varan skall vara i oskadat, oanvänt skick samt i helt originalemballage.
Du står som ansvarig för att varan ej skadas eller kommer bort under returtransporten.
Du måste kontakta 1 & ANNAT innan eventuell retur på antingen
order@1ochannat.se eller 0733-76 36 82 (Vänligen respektera telefontid, vardagar 9-13).
Du står själv för returfrakten. (mottagaren betalar eller postförskott löses ej ut!)

Returadress:
1 & Annat
Knuttorp Solgläntan
610 28  Vikbolandet. 

Återbetalning sker inte för sådana kostnader som tex postförskottsavgift och fakturaavgift om de var gemensamma för flera varor utan att kostnadens storlek påverkats av antalet varor.
Ångerrätt gäller ej för produkter som specialbeställts av kund.
Outlöst vara räknas ej som som utnyttjande av ångerrätt. 
Återbetalning sker inom 30 dagar efter mottagen vara.


Utlandsförsäljning/foreign sales
Vi säljer och levererar bara till kunder i Sverige.
We sell and deliver only to customers in Sweden.


PUL(Personuppgiftslagen).
Vi följer PUL och lämnar ej ut några personuppgifter till tredje part.
Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas.

Cookies.
1 & Annat kan komma att spara sidvisningar och det som lagts i kundvagn, detta kan då visas då ni som kund registrerat er. Informationen används enbart i samband med kundens beställning. Vill du som kund inte acceptera kakor kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av kakor eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en kaka. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade kakor raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information.


Pris och frakter.
Priser kan väljas att anges i antingen Svenska kronor (kr) inklusive 25% moms eller om man vill exklusive moms.

Normalfrakten kostar 39kr

Expressfrakt 150 kr (Bosch och externt lager)

Postförskott 73 kr     

 
Från några av våra leverantörer sker leverans direkt från dem med Schenker , DHL eller posten brev/företagspaket  som fraktbolag (Det står i förekommande fall på produktens sida) 

och då kan ej postförskott eller sms-avisering erbjudas! 


Betalning. 

Mer info om varje betalsätt finns nedan.

Swish. Utan avgift  
Nummer: 123-18 96 356 (1 & Annat / Mikael Nilsson).

Swish logga

Faktura (Avgift 30 kr) 

Förskottsbetalning till BG 460-0789 utan avgift

Kortbetalning och direkt bankbetalning genom:
Payson, avgift 20 kr
PayPal, avgift 30 kr

Postförskott (73 kr i tillägg) Högsta värde 5000 kr

Dela upp betalningen genom SveaWebPay (avgift enligt nedan)

Betalning mot faktura:
(Vi tar 30 kr inklusive moms i fakturaavgift)
För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla
mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över
18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar
Leverans sker till folkbokföringsadress för sökt personnummer/organisationsnummer.
Fakturans betalningsvillkor är 10 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med
det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. SEK 60:- exkl. moms (450 :- för företag), fakturaagift 30 kr samt dröjsmålsränta med 11 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Payson Betalning:
Paysonlogga

Betalning med Payson. Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett PaysonKonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson.
Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se



PayPal betalning  
 
PayPal logga

Miljontals kunder över hela världen använder PayPal av en enda orsak – det är enkelt. Du behöver bara skriva in din e-postadress och ditt PayPal-lösenord för att bekräfta betalningar. Det går mycket snabbare än att leta fram korten eller bankdosan! Mer info: 
PayPal Handla i ebutik


Betala med PayPal och få fria returkostnader   

  • Ersättning för returkostnader* för alla betalningar med PayPal på www.1ochannat.se. Aktivera tjänsten gratis redan nu på PayPals webbplats, så att du kan få hjälp av den nästa gång du handlar med PayPal. Om du behöver.
  • Du kan få ersättning för upp till 3 returer, med högst 250 kr vardera, fram till och med 18 juli 2014. 
  • *T.o.m. 31 december 2015
  •  Tjänsten ”Ersättning för returkostnader” tillhandahålls av PayPal Pte Ltd i samarbete med Asurion Europe Limited, som hanterar tjänsten.


Allmänna vilkor för retur med PayPal

Aktivera tjänsten PayPal ersättning för retur 


 
Svea Ekonomi logga

Svea Ekonomi, dela upp betalningen:

Minsta ordersumma 1000 kr och max ordersumma 30 000 kr (inklusive moms)

Önskas högre totalsummasumma, kontakta 1 & Annat (kontakt@1ochannat.se

Delbetalning:

3 månader (med 0 % ränta) uppläggningsavgift 195 kr
6 månader (med 0 % ränta) uppläggningsavgift 250 kr
12 månader (med 0 % ränta) uppläggningsavgift 350 kr
24 månader med (11,45 % ränta) uppläggningsavgift 350 kr
Aviavgift 35 kr tillkommer (ink moms)

Svea Ekonomi AB erbjuder Dig att, efter godkänd kreditprövning som sker efter Du fyllt i
personuppgifterna i Kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de
allmänna villkoren till bilagt kontoavtal.
Ett kontoavtal innebär att Du får en kredit som Du kan använda till inköp hos till Svea
anknutna leverantörer. För varje tillfälle Du betalar till Svea så kan Du disponera
motsvarande kreditutrymme som Du amorterar för andra inköp under den tid som
kontokreditavtalet gäller.
Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet.
Kredittiden väljer Du genom att kryssa i det alternativ som passar Dig bäst. Du åtar Dig att
inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att Du varje månad måste betala minst
den summa som framgår av det val Du gjort. Självklart kan Du betala mer eller betala hela
krediten på en gång utan att detta kostar något extra.
Om Du vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten
skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden den lägsta månadsbetalningen att höjas.
Ju kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill Du ha kvar samma
lägsta månadsbetalning kan Du kontakta Svea på telefon 08 - 7352969 och ansöka om
förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea, om Du utnyttjar kontokrediten för flera
inköp att tills vidare fakturera Dig separat för de olika köpen. Självklart slipper Du i så fall att
betala för mer än en aviseringsavgift per månad.
Om Du inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för Din räkning att betala Ditt inköp hos
1 & Annat
Har Du några frågor så kan du ringa 08 – 7352969 för närmare information.
Läs mer om allmänna villkoren på: 
http://www.sveawebpay.se/?page=delbetala_allmanavillkor

 

Returkostnader

Vid utnyttjande av ångerrätt står du som konsument för returfrakten.
Vid retur pga reklamation inom konsumentköplagen står vi för returkostnaden.  

  

   
Externt lager
Vi reserverar oss ifrån att artiklar som levereras från externt lager kan ha fel lagersaldo pga att vi ej har möjlighet till uppdatering i realtid mot dem.
Därav kan produkter som ser ut att finnas i lager vara slut när order läggs. 


18 årsgräns
För att handla av oss måste du ha fyllt 18 år.
Personer under 18 år måste ha målsmans godkännande skickat på tex mail: kontakt@1ochannat.se 

Outlöst paket
Vid ej uthämtade varor debiteras kunden 200 kr plus verklig kostnad för returfrakt, exp-kostnad etc.

Leveranstid
Är med "Normalfrakt" för varor som finns hemma i lager 1-5 helgfria arbetsdagar .

Boschartiklar som beställs innan onsdag 18.00 skickas från oss på fredag och är er tillhanda måndag. Välj expressfrakt för leverans 1-3 vardagar.

Om leveranstiden ej hålls har du som kund rätt att häva köpet.

Längre leveranstid kan förekomma och anges då på repktive artikels produktsida i butiken.

Transportskada

Om produkten är transportskadad vid mottagandet skall skadan snarast anmälas till transportören och till 1 & Annat. Anmälan till oss görs företrädelsevis på mail: support@1ochannat.se eller telefon: 0733-76 36 82 (Vänligen respektera telefontid, vardagar 9-13)

Reklamation / Garanti
Vi följer konsumentköpslagen och distanavtalslagen för privatpersoner och köplagen för företagare/proffesionella användare angående reklamation på varor

(Förbrukningsvaror som t.ex batterier även inbyggda, klippknivar och lampor kan ha kortare garanti).

I de fall Garanti erbjuds utöver lagen på en produkt, så är det tillverkarens garanti och anges på respektive produkts sida i internetbutiken eller via fråga på mail.

I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds du självklart samma garantilängd.

Reklamation vid företagsköp
När du handlar genom ett företag eller använder ett företagsnamn på kvittot är det köplagen som gäller. Enligt denna lag har köparen 2 års reklamationsrätt. För att ett fel skall täckas av reklamationsrätten ska det vara ursprungligt, dvs att det har funnits i produkten från början. Vid en reklamation är det du som köpare som ska påvisa och göra det sannolikt att felet har funnits i produkten från början. 

I de fall Garanti erbjuds utöver lagen på en produkt, så är det tillverkarens garanti och anges på respektive produkts sida i internetbutiken eller via fråga på mail.

Vid reklamation/garantiärende vänligen kontakta oss på: support@1ochannat.se eller
på 0733-76 36 82 (Vänligen respektera telefontid, vardagar 9-13).
Länk till Distans och hemförsäljningslagen Och Konsumentköplagen. 
Giltigt kvitto/faktura ska kunna visas vid reklamation.

Upplever ni några problem med sidan så hör gärna av er till antingen: support@1ochannat.se eller på telefon! 

Alla produkter som säljs av 1 & ANNAT fungerar på den Svenska marknaden.



Vi reserverar oss från eventuella felskrivningar, tekniska fel och prisändringar från våra leverantörer som vi ej underrättats om!